Test Biblijny

Zapraszam do krótkiego testu, który może okazać się pomocny w odpowiedzi na pytanie "Czy Bóg jest Trójcą?"


1. Czy w Piśmie Świętym występuje słowo: Trójca, współistotny lub trójjedyny Bóg? (Izajasza 44:6)

Tak Nie

2. Czy znasz sytuację gdy Bóg modli się do kogoś albo zwracał się do innej istoty z błaganiem? (Łukasza 22:41)

Tak Nie

3. Czy Bóg spełniał kiedykolwiek „ nie swoją wolę ” lub jest komuś podporządkowany? (1Koryntian 15:28, Mateusza 26:39, 1Koryntian 11:3)

Tak Nie

4. Czy kiedykolwiek Bóg dostał od kogoś władzę, moc lub musiano mu coś objawiać? (Mat. 28:18, Objawienie 1:1)

Tak Nie

5. Czy możliwe jest aby ten sam Bóg: coś „wiedział ”, a zarazem tego samego „nie wiedział ”? (Marka 13:32)

Tak Nie

6. Czy kiedykolwiek Bóg był kuszony („podlegał pokusie”) przez Diabła? (Jakuba 1:13 porównaj z Mateusza 4:1-11 )

Tak Nie

7. Czy gdziekolwiek w Piśmie Świętym użyto do Boga zwrotów „ zrodzony” , „ pierworodny stworzenia” , „ jednorodzony” , „ początek stworzenia” ? (zobacz ile razy zwroty te odniesiono do Chrystusa:np. Kolosan 1:15, Apokalipsa 3:14)

Tak Nie

8. Czy w wizjach opisujących Boga i jego otoczenie spotkałeś się z „ trzecim tronem dla Ducha Świętego” lub wizją Ducha jako 3 osoby? (Dzieje Apostolskie 7:56)

Tak Nie

9. Czy Bóg może być wyobrażany pod postacią zwierzęcia np. gołębia? (Mateusza 3:16 porównaj z Powtórzonego Prawa 4:17)

Tak Nie

10. Czy znasz jakiś inny dogmat w religiach chrześcijańskich (oprócz „ Trójca Święta” ) który od prawie 1700 lat stanowi powód do sporów i ciągłych polemik ?

Tak Nie

Jak odpowiedziałeś na postawione tu pytania?

Jeśli odpowiedziałeś dziesięć razy „ TAK „ – oznacza to, że silnie wierzysz w prawdziwość trynitarnego dogmatu, ale musisz popracować nad znajomością Pisma Świętego …

Jeśli odpowiedziałeś dziesięć razy „ NIE „ – oznacza to, że doskonale dostrzegasz rozbieżności pomiędzy dogmatem o Trójcy Świętej a tym czego uczy Słowo Boże Biblia.

Wszystkie „pośrednie” wyniki z odpowiedziami powinny skłaniać cię do do znalezienia w Biblii argumentów, które przemawiają za odpowiedziami TAK lub NIE

99 Replies to “Test Biblijny”

  1. Uwielbiam testy 🙂 Sam wymyśliłeś pytania do niego? Widać, że długo zajmujesz się problemem Trójcy. Najgorsze w tym wszystkim jest moim zdaniem to, że mamy niewiele informacji o Duchu Świętym, albo ja ich jeszcze nie odnalazłam, a u Mateusza jest napisane 12:31-32 “Dlatego powiadam wam: Każdy grzech i bluźnierstwo będzie ludziom odpuszczone, ale bluźnierstwo przeciw Duchowi nie będzie odpuszczone. A jeśliby ktoś rzekł słowo przeciwko Synowi Człowieczemu, będzie mu odpuszczone; ale temu, kto by mówił przeciwko Duchowi Świętemu, nie będzie odpuszczone ani w tym wieku ani w przyszłym.”

  2. KATARZYNA —–> CZŁOWIEKBÓG ———–> DUCH ŚWIĘTY Nie ma żadnej trójcy Kochani 🙂 Duch Święty jest i Ojcem i Synem.Bóg, który jest Duchem Świętym zapowiedział, że przyśle Zbawiciela. W ST Boga nazywano Zbawicielem. Bóg zrodził się na Ziemi w ciele jako Jezus Chrystus. Bóg tym samym został Ojcem, a że Bóg jest Duchem Świętym, był zarówno w niebie jak i na ziemi. Nie mógł “wykonać misji” na ziemi inaczej jak w ciele, bo musiał żyć między ludźmi, nauczać, być zrozumianym, widocznym i namacalnym.Zawsze i wszędzie, to jest TEN SAM JEDEN, JEDYNY BÓG – DUCH ŚWIĘTY. 🙂

  3. Pytania które są zaprezentowane zadawał już Ariusz ok 300 r ne. Na podstawie jego prac zostały one ułozone. Ja aż taki mądry nie jestem 😀 Problem Trójcy toczy Chrześcijaństwo już od tego czasu. Trójca jest nauką wprowadzoną aby “pogodzić” Chrześcijaństwo z pogańskimi kultami. Przyjęcie dogmatu Trójcy było więc zwykłą “polityczną” zagrywką. Ten test w doskonały sposób ukazuje niedorzeczność tej co by nie było ludzkiej nauki. Zauważ że obrońcy Trójcy zazwyczaj dwoją sie i TROJĄ by poprzeć swą naukę podczas gdy przeciwnikom tej nauki wystarczy jeden lub dwa wersety.Jeśli chodzi o Ducha Świetego to wkrótce napisze arta a w zasadzie go złoże w jedną całość. Jak Bóg da a ja będe żył to jeszcze w tym tygodniu. Pozdrawiam gorąco

  4. Nie do końca Joasiu Twoja wypowiedz jest zgodna z Biblią. Bóg nie może być tym samym co Duch Święty. Bóg nie jest Duchem Świętym.Pierwszy problem nadmieniła Kasia w wersecie który zacytowała. Zauważ Joasiu że mówi on że jeśli zgrzeszymy przeciw Chrystusowi to może nam to być odpuszczone ale grzech przeciw Duchowi Świetemu nie będzie odpuszczony. To ukazuje nam że nie ma równowści między nimi. Następny problem pojawia się jeśli mowa o “wylaniu” Ducha Świętego na kogoś. Bóg który był by zarazem Duchem Świętym nie może być “wylany” na kogoś. Poza tym nie może być mowy o równości Boga i Ducha z uwagi na werset:W ewangelii Marka 13:32 czytamy “Lecz o dniu owym lub godzinie nikt nie wie, ani aniołowie w niebie, ani Syn, tylko Ojciec”. Gdyby Bóg był Duchem Świętym jak sugerujesz nie może czegoś wiedzieć i zarazem nie wiedzieć. Zauważ że tutaj wiedze ma TYLKO Ojciec. Syn ani Duch Świety takiej wiedzy nie ma. Również zobacz na 9 punkt tego testu. On całkowicie wyklucza zrozumienie które proponujesz. Pozdrawiam

  5. Joasiu w tym tygodniu na moim blogu przedstawie art na temat Ducha Świętego. Twoje rozumowanie mimo że zawiera małe błędy idzie dobrym tokiem.Na pochwałe zasługuje fakt ze SAMA próbujesz szukać odrzucając dogmaty. Myśle że po przeczytaniu arta który się ukarze “rozjaśni” Ci się wszystko. Pozdrawiam serdecznie

  6. Bóg ma swego ducha jak wy ludzie to proste jak to że On jest Jeden i tak jak każdy z was osobno ma swego jednego ducha ludzkiego.Ten jeden DUCH BOGA >BOŻY>BOSKI (PRZYMIOTNIK POCHODZĄCY Z BOGA LUB OD BOGA>JEŚLI KTOŚ TWIERDZI, ŻE DUCH BOGA TO INNA OSOBA JEST ŚMIESZNY.RÓWNIE DOBRZE MÓGŁBYM TWIERDZIĆ ŻE MÓJ DUCH LUDZKI TO INNA OSOBA NIŻ JA SAM A DO TEGO ZMIERZASZ W SWOIM POJĘCIU COLOMBO. NIEPRAWDAŻ ?:DPrzebywa w każdym posłańcu z Elohim czyli synów bożych . W prorokach dawniej, przemawiał do ojców i ostatnimi czasu w mesjaszu i w nas synach i córkach.(teraz)Jest on nazywam tez duchem Chrystusowym lub Chrystusa bo zstąpił na Mesjasza , jak i Eliaszowym bo przebywał w Eliaszu proroku który został zabrany przez Elohim.Ruah ha kadosh. DUCH ŚWIĘTY BOGA JHWH TO JEGO WŁASNY DUCH.JEDEN DUCH BOGA W SYNACH….WSZYSTKICH,, BY BYLI JEDNO” ,,BYLI TAK JA TY ZE MNĄ”ABBA JEST WE MNIE …DUCH Z BOGA W Iaeszuah : CZYLI W MESJASZUDUCH BOGA W UCZNIACH CZYLI: W SYNACH …JEDEN DUCH Z BOGA WE WSZYSTKICH KTÓRZY SĄ JEGO.DLACZEGO JA GRZESZNIK TO POJMUJE A WY NIE?Bo macie skażone pisma… i nawet tego nie widzicie.

  7. jaAnna: ABSOLUTNIE. Duch z Boga nie jest synem. Nie czytałaś Duch Boga zstąpił na mesjasza podczas chrztu Jana ? Nie tylko nauka o trójcy zatruła chrześcijaństwo… Colombo: Ariusz miał racje, ale był już skażony bajkami przed którymi ostrzegał Paweł . Paweł przeczy nauce o zrodzeniu z dziewicy. Ani Marek ani Jan ani Piotr i apokalipsa ani Mesjasz nie powołują się na bajki o narodzeniu z dziewicy. Łukasz i Mateusz to przerobione wersje skażone…Łukasz to tzw ewangelia Pana czyli zwana Marcjona (oryginalnie brak tam narodzenia z dziewicy i jest krótsza od rozbudowanego o baśnie Łukasza o 30%) . A Mateusz oryginalnie zawierał tylko mowy Mesjasza według Papiasza po hebrajsku a grecka dzieło to już parafraza nie hebrajki oryginał. Łukasza i Mateusza wersja grecka jest ostro zafałszowany mam na to dowody…

  8. Kolega “Duchowy renesans” pojmuje sprawe Ducha Swiętego dokładnie tak jak trzeba. Składam arta w którym dokładnie opisze wszystkie aspekty choć kolega już tu większość napisał za mnie 😀 . Żeby nie być gołosłowny w arcie będzie wyjaśnione wszystko wersetami. Originally posted by dspryt: DLACZEGO JA GRZESZNIK TO POJMUJE A WY NIE?Grzesznikami jesteśmy wszyscy. Uważam że Ty pojmujesz prawidłowo bo nie ulegasz dogmatom tylko wszystko badasz. I tu jest chyba klucz do sukcesu. Pozdrawiam

  9. Cieszy mnie to głos taki jak twój jest rzadki pośród wielu. Starałem się jak najzwięźlej to ująć. Zapewne poczytam twoje arty. Liczę na wzajemność.

  10. Originally posted by dspryt: Łukasza i Mateusza wersja grecka jest ostro zafałszowany mam na to dowody… Jakie są dowody na zafałszowanie Mateusza? Można gdzieś przeczytać oryginał?

  11. Katarzyno. Przeczytaj wstęp do ewangelii Mateusza w Biblii Tysiąclecia, gdzie piszą że jest to grecka parafraza. Bo oryginał czyli mowy Logia Mesjasza spisane przez Mateusza po heb. według Papiasza już nie istnieje. Spójrz co to znaczy parafraza. Potem pojedź po wszystkich początkowych odnośnikach do proroctw. Które odnoszą się lub są tak tobie podano do mesjaszu w tej ewangelii. Żaden list i Żyd z Pawłem na czele nie powołuje się na nie. Nigdzie… zacznij od Emmanuela i rozdziału o nim . Potem przeczytaj że niby to mesjasz miał być w Egipcie by się wypełniło proroctwo Ozeasza ,,z Egiptu wezwałem syna mego” Problem polega na tym że tam nic o Mesjaszu nie pisze, nie pisze ani Izajasz ani Ozeasza. Kontekst przeczy 7 i 8 rozdział nic o mesjaszu nie wspomina ,sugeruje dopiero co najwyżej werset Izaj 8:23 . Emmanuel to dziecko jest BOGIEM Z NAMI I MESJASZEM ? Absolutnie nie, kontekst temu przeczy . Nawet szyk przestawili bo oryginalnie jest ,,Z NAMI JEST BÓG” w tłumaczeniu imienia. Dziecko które się miało się urodzić za Achaza nie jest żadnym Bogiem, ale ma co najwyżej imię teoforyczne. Znak miał być dany Achazowi nie nam. Młoda dziewczyna jest w ciąży prorok to stwierdza ale nie pisze też że jest dziewicą. Grecki manuskrypt zakłamuje tutaj znacznie słowa heb. almah i zmienia na partenos . Potem przeskocz do Ozeasza Oz. 11:1 gdzie rzekomo pisze o mesjaszu że syn miał być wezwany z Egiptu . Problem że tym synem jest naród Izraela nie Mesjasz.Weź za prawdziwe słowa Pawła…2 Tym. 3:16-17 Wszystko Pismo od Boga….. jest natchnione i pożyteczne ku nauce, ku strofowaniu, ku naprawie, ku ćwiczeniu, które jest w sprawiedliwości;Aby człowiek Boży był doskonały, ku wszelkiej sprawie dobrej dostatecznie wyćwiczony. Paweł nie czytał tej wersji Mateusza bo jej przeczy i nie wyciągał z kontekstu wersetów . Ale ostrzegł że w bajki będą wierzyć.To na początek. Albo przeczytaj art na moim blogu.

  12. Originally posted by dspryt:Katarzyno. Przeczytaj wstęp do ewangelii Mateusza w Biblii Tysiąclecia, gdzie piszą że jest to grecka parafraza. Bo oryginał czyli mowy Logia Mesjasza spisane przez Mateusza po heb. według Papiasza już nie istnieje. Skoro nie istnieje oryginał nie możemy uznać że kopia została sfałszowana bo nie mamy dowodu poruwnawczego. Ten argument jest dość słaby w moim rozumieniu. Poza tym pamiętaj że tutaj zdania co do języka oryginału tej ewangeli są podzielone. Erazm twierdził że oryginał był jednak po Grecku a wielu uczonych twierdzi że spisana była i w tym i w tym języku. Tak więc Twój dowód raczej upada.Originally posted by dspryt: Żaden list i Żyd z Pawłem na czele nie powołuje się na nie. Nigdzie… zacznij od Emmanuela i rozdziału o nim . To że sie Paweł nie powołuje na którąś ewangelię nie znaczy że jest ona sfałszowanaOriginally posted by dspryt:Potem przeczytaj że niby to mesjasz miał być w Egipcie by się wypełniło proroctwo Ozeasza ,,z Egiptu wezwałem syna mego” Problem polega na tym że tam nic o Mesjaszu nie pisze, nie pisze ani Izajasz ani Ozeasza. Kontekst przeczy 7 i 8 rozdział nic o mesjaszu nie wspomina ,sugeruje dopiero co najwyżej werset Izaj 8:23 . Emmanuel to dziecko jest BOGIEM Z NAMI I MESJASZEM ? Absolutnie nie, kontekst temu przeczy . Nawet szyk przestawili bo oryginalnie jest ,,Z NAMI JEST BÓG” w tłumaczeniu imienia. Dziecko które się miało się urodzić za Achaza nie jest żadnym Bogiem, ale ma co najwyżej imię teoforyczne. Znak miał być dany Achazowi nie nam. To jest akurat Twoje rozumienie. Trochu naciągane. Nie jesteś w stanie utrzymać tej argumentacji popierając sie tylko Pismem Świętym.Upada ono wręcz przy Septuagincie. Trzeba by było też uznać że Mateusz jest sfałszowany a to jak wyżej wykazałem jest też ciężko udowodnić.Originally posted by dspryt: Młoda dziewczyna jest w ciąży prorok to stwierdza ale nie pisze też że jest dziewicą. Grecki manuskrypt zakłamuje tutaj znacznie słowa heb. almah i zmienia na partenos . Znam tą argumentacje. Tak argumentują Żydzi aby wykazać że Isus nie jest Chrystusem. Też argumentacja nie pewna. Opiera się na hebrajskim tłumaczeniu które jest ponad 1000 lat młodsze od Septuaginty i powstało jako tłumaczenie Żydowskie mające prawdopodobnie na celu wykazać że Chrystus nie jest Mesjaszem. Septuaginta tutaj WYRAZNIE stoi w sprzeczności z Pismami Hebrajskimi. I znowu trzeba by było uznac że Mateusz sfałszowany a to nie przejdzie 😀 Musiał byś również uznać Łukasza za fałszerstwo z uwagi na werset mówiący o “czystości” Marii (Łukasza 1:34) a to już całkowicie niedorzeczne. Niestety nie utrzymasz w ten sposób swojej argumentacji. Originally posted by dspryt:Paweł nie czytał tej wersji Mateusza bo jej przeczy i nie wyciągał z kontekstu wersetów . Nic pewnego.Większość naukowców jednak twierdzi że ew Mateusza pisana była w Grece lub w obu językach równocześnie. Więc Twoje argumenty to tylko domysły. Septuaginta która była w użyciu za czasów Chrystusa i apostołów wyraznie wskazuje na dziewictwo Mari i Isusa jako Mesjasza. Poza tym powtórze się raz jeszcze że dowody na sfałszowanie Mateusza i Łukasza jednocześnie są nikłe i bardzo mało prawdopodobne. Posiadasz bardzo dobre zrozumienie pewnych aspektów ale niestety pewne kwestie próbujesz “przeforsować” siłą podpierając się rzekomym fałszerstwem. Pozdrawiam

  13. Originally posted by columbo294:Skoro nie istnieje oryginał nie możemy uznać że kopia została sfałszowana bo nie mamy dowodu porównawczego. Ten argument jest dość słaby w moim rozumieniu. Poza tym pamiętaj że tutaj zdania co do języka oryginału tej ewangelii są podzielone. Erazm twierdził że oryginał był jednak po Grecku a wielu uczonych twierdzi że spisana była i w tym i w tym języku. Tak więc Twój dowód raczej upada.Bardziej ufałbym facetowi żyjącemu pomiędzy I a II wiekiem niż Erazmowi który dopisał Comma Johaneum a więc sam fałszował pismo pod naciskiem trynitarian. , daj spokój. Poza tym istnieją skrawki wersji armeńskich oraz innych językach i gdzież czytałem o skrawku hebrajskim z fragmentem ,, a tą to dziewicą spłodził Józef Jezusa” muszę zaleście źródło tej informacji.Nie jest też prawda że istniała tylko w grece to typowe błędy językowe w tłumaczeniach wskazują na przekład z hebrajskiego a takich nie tylko w Mat. ale i innych ewangeliach oraz występują semityzmy.Ja napisze tylko że Paweł przeczy stwierdzeniami. Paweł nie pisał i nie czytał Mateusza i Łukasza w obecnej wersji nie zgadzał by się z nią.Z dwóch powodów u niego zawsze mesjasz jest z rodu Dawida i uwaga ze SPERMY czyli nasienia, jak ktoś nie zna tych wersetów to jego strata.To prowadzi nas do Ewangelii według Pawła… Originally posted by columbo294:Nic pewnego.Większość naukowców jednak twierdzi że ew Mateusza pisana była w Grece lub w obu językach równocześnie.Ja nie jestem naukowcem i nie jestem przekupiony przez tych co stoją ponad danymi uczelniami i ich promują. Bo są głosy przeciwne nawet pośród tej większości.Paweł prorokował że będzie gorzej nie lepiej.Ale ma 20 letnie doświadczenie. Jeśli pisze że z powyższych nie ma w mowy nie tylko o dziewicy i całym rozdział dotyczy czasów Achaza i najazdu wojsk. Jak i u Ozeaasza nie pisze wcale o Mesjaszu ale o narodzie Izraela który jest nazwany synem co koreluje 2 Moj. 4:22-23Więc nie kłamie i nie naciągam to nie proroctwa mesjańskie.Namierz co to znaczy almah w stosunku do innych kobiet w biblii i przestań argumentować to Żydzi i ich wina bo tym piszą nawet chrześcijanie co wierzą w mesjasz. Ja nie mam uprzedzeń…Originally posted by columbo294: Septuaginta która była w użyciu za czasów Chrystusa i apostołów wyraznie wskazuje na dziewictwo MariSorry ale chyba się coś pomieszało. Septuaginta to ,,popłuczyny” a na dodatek nie może pisać niż o Mari to nie NT :DMateusz czerpie z innych źródeł jest skompilowany o protoewangelie Jakuba, cały cykle o magach oraz legendy o Józefie cieśli . Proponuje poczytać, kupa śmiechu. To bajeczki na równo z ewangelią dzieciństwa Tomasza.Mateusz przeczy nie tylko przeredagowanemu Łukaszowi co do rodowodów ale i czasu narodzin. Herod wielki umarł w 4 w. przed naszą erą a Kwiryniusz zrobił spis w 6 lub 7 w naszej… to bardzo długa ciążą by była :DRzeź niewinnych to bzdura z tego powodu mój drogi że według Łukasza nie mogą się wydarzyć. Herod nie żył a proroctwo dotyczące rzekomo tego wydarzenia jest o Rama za czasów przed najazdem babilończyków nie o Betlejem . Żadne gwiazda astrologów nie prowadziła. Większość krytycznych już twierdzi że to midrasz , ale ja twierdze że to bajka.Przeczy Łukaszowi.Maria w Łukaszu chyba zapomniał że była dziewicą bo przyszła ,,zwinąć” Mesjasz wraz z braćmi.Tak jak napisał Łukasz jest upgetowany bo to ewangelia Marcjona zwana ew. pana. Ależ ja wiem że Łukasz to też nie całkiem fałszerstwo … ale jednak . Kiedy nikt jeszcze o Łukaszu nie słyszał Marcion właśnie tego niesfałszowanego ,,Łukasza” uznawał. Brak zupełnie tam narodzin. A facet stworzył pierwszy kanon. Dawanie wiary po latach oskarżycielom Marcjona że był gnostykiem i że nie uznał przypowieści jest śmieszne bo w jego wersji przypowieści istnieją. Ja nie wierzę propagandzistom rzymskiej tradycji( Ireneusz) Sam Ireneusz utyskiwał na kąkol w pismach, a więc uznawał że kąkol to fałszywe słowa a nie ludzie, których należny spalić . Wniosek Ireneusz sam miał już zamieszanie ale znał autentyczne znacznie wykładu przypowieści o kąkolu na roli gospodarza a nie obecne dopisana katechezę że niby tym kąkolem są ludzie. Źródła proszę poszukać.

  14. 1 Nie tylko Erazm twierdził że jedynym jęykiem ew Mateusza nie jest hebrajski. Nie można opierać całej swojej ideologi na jednym uczonym który pisze że ewangelia jest fałszywa podczas gdy całe grono innych twierdzi ze jest z nią w pożądku. 2 Nie zgodzę się również że Septuaginta to jak piszesz “popłuczyny” . Nie pisze w niej oczywiście o Mari (wiec nic mi sie na starośc nie pomieszało) ale zauważ że stoi w doskonałej charmoni z ewangeliami które Ty kwestionujesz (a to miałem na myśli) Zapominasz że Nowy Testament czerpie cytaty z Septuaginty Bazujesz na Pismach ST których najstarsze zachowane manuskrypty są z roku ok 1000 ne!!! Najstarsza Septuaginta jest z 3 wieku NE. Jeśli wierzysz że lepsze są manuskrypty hebrajskie o ponad 700 lat młodsze niż Septuaginta to się mylisz 3 Nie jesteś w stanie obronić swoich tez na podstawie Pism ST i NT dlatego musisz uznac dwie ewangelie za fałszywe 😀 Sam tym samym “kręcąc bicz” na siebie. 4 Zauważ że wiekszość Mateuszowych semityzmów występuje w Septuagincie a sama Septuagnta stoi w doskonałej charmoni z tą ewangelia. Z tą ewangelia jak i innymi ewangeliami Nowego Testamentu. Ja mam dowody w postaci manuskryptów a Ty jedynie poszlaki.5. Rozmowa Justyna Męczennika z Żydem Tryfonem również mówi że Septuaignta jest poprawną formą tłumaczenia.W tym punkcie jak i w punkcie Imienia Boga mamy rozbieżność. Jak pisałem wcześniej. Starasz się “na siłe” przemycić pewne kwestie. Tym samym aby tego dokonać musisz UNIEWAŻNIĆ ew Mateusza i Łukasza. Dowody na takie fałszerstwo są na prawde kiepskie żeby nie powiedzieć żadne.

  15. Sam nie wierzysz w to co czytasz chyba… ale proponuje trochę hebrajskiego dla balansu 😀 Jak kto nie ma korzenia to owcu też nie wyda… a korzeniem słowa jest jego oryginalne znaczenie. O harmonii hebr. i greki możemy mówić jak o sprzecznym rodowodzie w Łukaszu i Mateuszu :] Kto by sobie zawracał logiką i rodowodem skoro technicznie według bajeczki, mesjasz nie miał ojca z ciała i spermy Dawida w sobie ale jednak On sam twierdzi że tak..i Paweł i list do Hebrajczyków twierdzi że tak i nic o dziewicy nie mówi sam Mesjasz a Apokalipsa wtóruje jemu a nie narodzinom z partenos.,,Nie jesteś w stanie obronić swoich tez na podstawie Pism ST i NT dlatego musisz uznac dwie ewangelie za fałszywe bigsmile Sam tym samym “kręcąc bicz” na siebie.”A jeśli Bóg mi to powiedział to co?Są bo znam dzieła które weszły do tekstu Łukasza i Mateusza i wiem że takich opowiastek było wiele więcej. Mojżesz wrócił z góry podczas długiej nieobecności, oni zrobili coś co bogiem nie było, spojrzał i się zdenerwował. Finał znasz.Przecież to nie mi spuści mesjasz łomot ja wróci i spojrzy jakie bzdury o nim wygadywano? A powtarzanie że Mesjasz korzystał z Septuaginty jest komiczne. Po to był gematria by pisma hebrajskie nawet po 700 nie uległy skażeniu kolego, tłumaczenie, jakim jest XLL jest tylko wolnym i bardzo zbliżonym do oryginału dziełem. Nie pojmujesz bo nie korzystasz z dwóch języków . Nawet z greki nie korzystasz jak należy. Nie wpadał tobie ALEF TAV (ATH) nie jest tłumaczone w pierwszym wersie genesis greckiego, bo co tam? Grecy górą a guzik mój drogi, trzeba znać korzeń. I smaczki oryginału …

  16. Originally posted by dspryt:A jeśli Bóg mi to powiedział to co?Słuchaj jest to argument którego używają najczęsciej zielonoświątkowcy. Twierdzą że im Bóg tak mówi i kropka. Ciężko jest polemizować z czyimś osobistym objawieniem więc ja zazwyczj komentuje żartobliwie że mi też Bóg powiedział tylko że dokładnie odwrotnie 😀 Originally posted by dspryt:Po to był gematria by pisma hebrajskie nawet po 700 nie uległy skażeniu kolego, tłumaczenie, jakim jest XLL jest tylko wolnym i bardzo zbliżonym do oryginału dziełem. Nie pojmujesz bo nie korzystasz z dwóch języków .Ja wysunę teorie podobną do Twojej. Posłuchaj:Po śmierci Chrystusa nieprzychylni żydzi musieli coś zrobić z tym fantem. Ludzie widzieli cuda Chrystusa i przywódcy religijni (Żydzi) zaczęli “polować” na Chrześcijan aby zamknąć im usta. Widzieli że zabijanie i represjonowanie Chrześcijan przynosi raczej marne skutki więc musieli ODSUNĄĆ Septuaginte i na to miejsce wsadzić swoje spreparowane pisma. Trwało to kilkaset lat aż w końcu się udało. Oczywiście jest to teoria spiskowa i mocno przesadzona ale niczym nie ustepująca Twojej. :whistle: Jedno jest pewne: Wersety z Septuaginty są w Nowym Testamencie co jest dowodem że wcześni Chrześcijanie jej używali. Drugi ważny dowód to fakt nieistnienia ŻADNEGO manuskryptu ewangeli Mateusza w hebrajskim. Mamy po Grecku -niestety takie są fakty. Można dywagować czy jest sfałszowana czy nie ale to nic nie da bo nie ma wersji hebrajskiej. Co do spermy i korzenia …….. i dziewictwa Mari…. My Chrześcijanie wierzymy że Maria w chwili poczęcia z Ducha Świętego była dziewicą. Zgodne są temu ew Mateusza i Łukasza. Oczywiście po urodzeniu Isusa Maria współżyła ze swoim mężem . Dlatego wiemy że Isus miał braci i siostry. Zakwestionowanie tych obu ewangeli nie wchodzi w rachubę. Nie ma dowodów na to. Co do języków to jestem przekonany że nie muszę kupować fabryki czekolady żeby sobie zjeść odrobinę. Od tłumaczeń są wybitni naukowcy. Poza tym wierze że Chrystus ma odpowiednią moc aby “utrzymać” ewangelie na podstawie której będzie przecież sądził , we względnej “czystości”Masz dobre pojmowanie wielu rzeczy ponieważ bazujesz na Starym Testamencie czego Chrześcijanom brakuje. Ale niestety nieuznajesz większości nowego testamentu i to powoduje właśnie różnice naszych zdań.

  17. Osobiste objawienia nie podlegają w moim mniemaniu dyskusji. Ktoś mówi że Bóg mu tak objawił i koniec. Teraz trzeba zbadać czy to objawienie nie stoi w sprzeczności ze Słowem Bożym a u zielonoświątkowców wielokrotnie stoi. Originally posted by dspryt:Wcale nie jest tego wiele w NT wyeliminuj bajki o dziewicy to obraz się wy kontrastuje. Ja nie mogę niczego wyeliminować jeśli nie mam dowodów. Nie wolno nam wyeliminowywać części Bibli która nie pasuje nam do naszego postrzegania. Jest całkowity brak dowodów na to że wzmianka o dziewictwie Mari jest faszerstwem.

  18. A to się zgadza bo zielonoświątkowcy to wiedza a wy nie :]A wtedy będziesz kłamca jeśli tak powiesz. Stajesz się wtedy prześmiewca nikim więcej.Z każdego nieużytecznego słowa zdadzą sprawę ludzie w dniu sądu.Nie rób tak to do niczego Ciebie nie zaprowadzi.Jakoś twej teorię nie potwierdzają zwoje z Qumaram ani wykopaliska archeologiczne . Bez żartów …A ja myślę że narodzenie z dziewicy to strzał w stopę, eliminuje mesjasza równie dobrze jako syna z nasienia Dawida jak i eliminuje go spłodzenie z Pantery rzymskiego żołnierza . No pomyśl.. “D A o to chodziło temu co napisał to w talmudzie wyeliminować nasienie rody Dawida … Bajka o dziewicy robi to samo..Nie chrześcijanie ale my katolicy… lub bazujący na pismach i kanonie katolickim . Było wiele co w to nie wierzyło np ebionici. Nie wierze też w bajki o nich opowiadane jak w nie wierzę by katolicy mówili prawdę o protestantach czy Waldensach czy o tych których wycieli mieczami.Wcale nie jest tego wiele w NT wyeliminuj bajki o dziewicy to obraz się wy kontrastuje.

  19. Originally posted by columbo294:Osobiste objawienia nie podlegają w moim mniemaniu dyskusji. Ktoś mówi że Bóg mu tak objawił i koniec. Teraz trzeba zbadać czy to objawienie nie stoi w sprzeczności ze Słowem Bożym a u zielonoświątkowców wielokrotnie stoi. Originally posted by dspryt:Wcale nie jest tego wiele w NT wyeliminuj bajki o dziewicy to obraz się wy kontrastuje. Ja nie mogę niczego wyeliminować jeśli nie mam dowodów. Nie wolno nam wyeliminowywać części Bibli która nie pasuje nam do naszego postrzegania. Jest całkowity brak dowodów na to że wzmianka o dziewictwie Mari jest faszerstwem.

    Tak wiem to bo sam nim byłem.. 😀 Ale problem polega na tym że tradycje i umysł górują nad duchem i ciężko jest się przebić poprzez ignorancje duchowa głównie kierownictwa 😀

    A wiesz ludzie nie będą lepsi niż ich góra… pastorzy mają wiele na sumieniach.

    Dlatego mówię spytaj Boga a jeśli Boga nie słyszysz to ?

    Albo brak ducha Jego w Tobie co jest możliwe i wszytko oscyluje poprzez oczy i umysł jest cielesne …

    Wierz mi wyszedłem z wielkich tarapatów na kolanach niż czytając biblie…

    Czytaj o Nim masz tylko świadectw czasem sprzeczne.. musisz wybrać kąkol by nie podeptać pszenicy… żniwa czas blisko.

    Nie ufaj oczom i ludziom … w większości to bezwiedni kłamcy .

    Obj. 2:2
    Znam uczynki twoje i trud, i wytrwałość twoją, i wiem, że nie możesz ścierpieć złych, i że doświadczyłeś tych, którzy podają się za apostołów, a nimi nie są, i stwierdziłeś, że są kłamcami.

    A poznałem takich…

    Jer. 17:5
    Tak mówi JHWH: Przeklęty mąż, który na człowieku polega i z ciała czyni swoje oparcie, a od JHWH odwraca się jego serce!

  20. Czytam tak sobie waszą zajmującą dyskusję i przypomniało mi się, że Justyn Męczennik, który jak większości wiadomo żył w II w. i mówi się o nim, że był “Pawłowy” również podejmuje kwestie tego, że (tu cytat z Dialogu z żydem Tryfonem) “Chrystus, Syn Boży, narodził się z Maryi Dziewicy, z rodu Abrahama, z pokolenia Judy i Dawida.” Tak na marginesie, w II w. chrześcijanie nie negowali tego, więc czemu teraz mamy to robić?

  21. Tak sobie myślę skoro Dawid był Królem Izraela wzorowego królestwa według zamysłu Bożego i potem jest mowa że Isus jest z nasienia Dawidowego i ma być tak samo Królem Izraela tu na ziemi to nie ma w tym nic dziwnego że np Maria dostała nasienie może i spermy w sposób nadprzyrodzony zeby było wszystko wedle rodowodu bo Józef mąż Mari tez dawidowy zwierciadłem tego błogostanu Mari był wtym czasie inny cudowny błogostan u kobiety bezpłodnej wiemy okim mowa? I z tego powodu ja osobiście wnioskuje ze czystośc Marii

  22. Originally posted by katarzynabm:Czytam tak sobie waszą zajmującą dyskusję i przypomniało mi się, że Justyn Męczennik, który jak większości wiadomo żył w II w. i mówi się o nim, że był “Pawłowy” również podejmuje kwestie tego, że (tu cytat z Dialogu z żydem Tryfonem) “Chrystus, Syn Boży, narodził się z Maryi Dziewicy, z rodu Abrahama, z pokolenia Judy i Dawida.” Tak na marginesie, w II w. chrześcijanie nie negowali tego, więc czemu teraz mamy to robić?Kasiu 1000 punktów dla Ciebie. Osobiście bym na to nie wpadł choć czytałem dialog Justyna. Bardzo trafny argument. DziękujeJeśli chodzi o Duchowego renesansa to ja mam do niego ogromny szacunek. Ponieważ ma dobre poznanie pewnych kwesti. Poznanie to nie przyszło mu ot tak tylko musiał czytać czytać czytać i analizować (wiem to po sobie) . Cała rozbieżność bierze się stąd że Duchowy jako natchnione pisma uznaje Stary Testament w wersji hebrajskiej plus apostoła Pawła i wybrane fragmenty innych ewangeli. Ja doskonale go rozumiem. I do tego tak naprawde sprowadza się nasza rozmowa -jakie teksty uznac. Ja uznaję Stary Testament Septuaginta plus Nowy Testament. Nie mam dowodów aby pomijać wersety z Mateusza czy Łukasza. To wszystko. Będziemy sie różnić co do Imienia Boga oraz co do pewnych kwesti związanych z Isusem . Ale szczerze powiem jest dyskutantem z klasą .

  23. Originally posted by columbo294:Originally posted by adam-adamm:>2. Czy znasz sytuację gdy Bóg modli się do kogoś albo zwracał się do innej istoty z błaganiem?Pan Isus Chrystus nie modlił się Ojcze Nasz?Tak Chrystus się tak modlił. Niemniej z Bibli wynika że Chrystus nie jest tym samym (tą samą osobą) co Bóg. Pytanie to ma na celu właśnie uzmysłowienie nam że Syn Boży nie jest tym samym co Bóg Wszechmogący ani “składnikiem” Trójcy.Originally posted by adam-adamm:6. Czy kiedykolwiek Bóg był kuszony („podlegał pokusie”) przez Diabła? (Jakuba 1:13 porównaj z Mateusza 4:1-11 )Isus nie był kuszony przez szatana na pustyni?Tak Chrystus był kuszony co właśnie dowodzi również że nie jest Bogiem. W nawiasie są podane wersety mówiące że Boga nie można kusić i zestawione to jest właśnie ze sprawozdaniem o kuszeniu Chrystusa. Skoro Chrystus był kuszony to nie może być Bogiem Wszechmocnym.Originally posted by adam-adamm:10. Czy znasz jakiś inny dogmat w religiach chrześcijańskich (oprócz „ Trójca Święta” ) który od prawie 1700 lat stanowi powód do sporów i ciągłych polemik ?Kult Maryi jako “matki boskiej” też się ciągnie od 1700 lat czy się mylę?No tak. tu się mogę zgodzić . Kult Maryjny też jest niebiblijną nauką . Tu masz rację.Trochu informacji też zdobedziesz tutaj http://my.opera.com/columbo294/blog/2013/01/16/o-trMyśle że najpózniej w niedziele umieszcze art o Duchu Świętym. Pozdrawiam
    🙂

  24. Czyli fizycznie jak rozumiecie do boga przez Chrystusa i ze macie Ducha Bożego bo mówicie co mówicie wszak wszędzie to jest napisane skad ten Duch Boży w Was czy na pewno wiecie co mówicie?Apostołowie byli bez Ducha gdy chodzili z Isusem dopiero potem na nich spłyną Czy wiecie co piszecie ?

  25. Originally posted by adam-adamm:>2. Czy znasz sytuację gdy Bóg modli się do kogoś albo zwracał się do innej istoty z błaganiem?Pan Isus Chrystus nie modlił się Ojcze Nasz?Tak Chrystus się tak modlił. Niemniej z Bibli wynika że Chrystus nie jest tym samym (tą samą osobą) co Bóg. Pytanie to ma na celu właśnie uzmysłowienie nam że Syn Boży nie jest tym samym co Bóg Wszechmogący ani “składnikiem” Trójcy.Originally posted by adam-adamm:6. Czy kiedykolwiek Bóg był kuszony („podlegał pokusie”) przez Diabła? (Jakuba 1:13 porównaj z Mateusza 4:1-11 )Isus nie był kuszony przez szatana na pustyni?Tak Chrystus był kuszony co właśnie dowodzi również że nie jest Bogiem. W nawiasie są podane wersety mówiące że Boga nie można kusić i zestawione to jest właśnie ze sprawozdaniem o kuszeniu Chrystusa. Skoro Chrystus był kuszony to nie może być Bogiem Wszechmocnym.Originally posted by adam-adamm:10. Czy znasz jakiś inny dogmat w religiach chrześcijańskich (oprócz „ Trójca Święta” ) który od prawie 1700 lat stanowi powód do sporów i ciągłych polemik ?Kult Maryi jako “matki boskiej” też się ciągnie od 1700 lat czy się mylę?No tak. tu się mogę zgodzić . Kult Maryjny też jest niebiblijną nauką . Tu masz rację.Trochu informacji też zdobedziesz tutaj http://my.opera.com/columbo294/blog/2013/01/16/o-trMyśle że najpózniej w niedziele umieszcze art o Duchu Świętym. Pozdrawiam

  26. Artykuł świetny. Próbowałem zrozumieć co Wy tutaj piszecie.. i jakoś to do mnie nie dociera. Będę musiał jutro na spokojnie to przyswoić. A i czekam też na osobny artykuł Niemniej chciałbym się odnieść do pytań.2. Czy znasz sytuację gdy Bóg modli się do kogoś albo zwracał się do innej istoty z błaganiem?Pan Isus Chrystus nie modlił się Ojcze Nasz?6. Czy kiedykolwiek Bóg był kuszony („podlegał pokusie”) przez Diabła? (Jakuba 1:13 porównaj z Mateusza 4:1-11 )Isus nie był kuszony przez szatana na pustyni?10. Czy znasz jakiś inny dogmat w religiach chrześcijańskich (oprócz „ Trójca Święta” ) który od prawie 1700 lat stanowi powód do sporów i ciągłych polemik ?Kult Maryi jako “matki boskiej” też się ciągnie od 1700 lat czy się mylę?Proszę o wyjaśnienie bo nie rozumiem

  27. Originally posted by dspryt:Dlatego mówię spytaj Boga a jeśli Boga nie słyszysz to ?Albo brak ducha Jego w Tobie co jest możliwe i wszytko oscyluje poprzez oczy i umysł jest cielesne …Słyszę Boga. Mówi do mnie właśnie poprzez swoje Słowo czyli Isusa Chrystusa i Biblię. Objawienie 3:20 Oto stoję u drzwi i kołaczę; jeśli ktoś usłyszy głos mój i otworzy drzwi, wstąpię do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze mną. Wierze głęboko w te słowa nasego Zbawiciela. Ja też na kolanach wychodiłem z wielu opresji. Jedynie dzięki Bogu jest teraz dobrze i chwała Mu za to. Originally posted by dspryt:. musisz wybrać kąkol by nie podeptać pszenicy… żniwa czas blisko.Czas żniwa blisko ale wybierać pszenice z kąkolu będą aniołowie 🙂 Jak pisałem ja nie mam dowodów żeby coś usuwać. Originally posted by dspryt:Jer. 17:5Tak mówi JHWH: Przeklęty mąż, który na człowieku polega i z ciała czyni swoje oparcie, a od JHWH odwraca się jego serce!Jako Chrześcijanin mam słuchać Chrystusa. Takie świadectwo i nakaz dał sam Bóg. A Chrystus mówi w Jana 14:6Odpowiedział mu Jezus: “Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie.Nie przez Stary Testament tylko przez Chrystusa my Chrześcijanie przychodzimy do Boga.

  28. Originally posted by jawasen:dzięki łatwo nie będzie Nikt nie mówił że bedzie. Zobacz do czego Chrystus porównał naśladowanie Go : ewangelia Mateusza 16:24 Wtedy Jezus rzekł do swoich uczniów: “Jeśli kto chce pójść za Mną, niech się zaprze samego siebie, niech weźmie krzyż swój i niech Mnie naśladuje.Ale jeśli coś robimy z miłości to nie jest to uciążliwe tylko sprawia radość. Mi czytanie Bibli i podążanie drogą Chrystusa sprawia ogromną radość.Pozdrawiam

  29. Originally posted by jawasen:Czyli fizycznie jak rozumiecie do boga przez Chrystusa i ze macie Ducha Bożego bo mówicie co mówicie wszak wszędzie to jest napisane skad ten Duch Boży w Was czy na pewno wiecie co mówicie?Apostołowie byli bez Ducha gdy chodzili z Isusem dopiero potem na nich spłyną Czy wiecie co piszecie ?Może i wiecie a ja się rozpędziłem przepraszam Dotarło do mnie że jeśli ktoś chce zrozumieć tak piorytetowo w swoim życiu To tak sie np dzieje ze nagle znajdujemy wiele informacji ludzi podobnie myślacych i dostrzegam i to i tam to:) więc tu jest działanie Ducha Bożego w naszym niespodziewanym rozumieniu spraw A u Apostołów to już wręcz manifestacja Ducha Bożego 🙂

  30. Originally posted by jawasen:Może i wiecie a ja się rozpędziłem przepraszam Dotarło do mnie że jeśli ktoś chce zrozumieć tak piorytetowo w swoim życiu To tak sie np dzieje ze nagle znajdujemy wiele informacji ludzi podobnie myślacych i dostrzegam i to i tam to:) więc tu jest działanie Ducha Bożego w naszym niespodziewanym rozumieniu spraw A u Apostołów to już wręcz manifestacja Ducha Bożego 🙂 Tak. Każdy z nas przechodził podobne wydarzenia w swoim życiu. Zrozumienie Pism jest mozliwe tylko z pomocą Ducha Bożego. Na początku wszystko wydaje się nam dziwne bo na przykład w kościele mówili inaczej albo ktoś ufa dogmatom. Jak zaczynamy czytać Słowo Boże to przychodzi właśnie zrozumienie. Jesteś na dobrej drodze ponieważ nie podchodzisz dogmatycznie do pewnych spraw. Czytaj Biblię, módl się o zrozumienie i Bóg Ci udzieli zrozumienia. Pozdrawiam

  31. Originally posted by jawasen:Tak sobie myślę skoro Dawid był Królem Izraela wzorowego królestwa według zamysłu Bożego i potem jest mowa że Isus jest z nasienia Dawidowego i ma być tak samo Królem Izraela tu na ziemi to nie ma w tym nic dziwnego że np Maria dostała nasienie może i spermy w sposób nadprzyrodzony zeby było wszystko wedle rodowodu bo Józef mąż Mari tez dawidowy zwierciadłem tego błogostanu Mari był wtym czasie inny cudowny błogostan u kobiety bezpłodnej wiemy okim mowa? I z tego powodu ja osobiście wnioskuje ze czystośc MariiAle to nie jest nasienia już Dawida… mnie zastanawia czego to sam mesjasz o tym nie mówi… Przecież o nas synach mówi też,, Jan ” gdzie ten też nie pisze o narodzeniu z dziewicy … ale wnosi że my nie narodziliśmy się z człowieka i krwi i woli mężczyzny ale z Boga. To duchowa sprawa od początku nie bajki. Jan. 1:12-13Tym zaś, którzy go przyjęli, dał prawo stać się dziećmi Bożymi, tym, którzy wierzą w imię jego, Którzy narodzili się nie z krwi ani z cielesnej woli, ani z woli mężczyzny, lecz z Boga.

  32. SOriginally posted by katarzynabm:Czytam tak sobie waszą zajmującą dyskusję i przypomniało mi się, że Justyn Męczennik, który jak większości wiadomo żył w II w. i mówi się o nim, że był “Pawłowy” również podejmuje kwestie tego, że (tu cytat z Dialogu z żydem Tryfonem) “Chrystus, Syn Boży, narodził się z Maryi Dziewicy, z rodu Abrahama, z pokolenia Judy i Dawida.” Tak na marginesie, w II w. chrześcijanie nie negowali tego, więc czemu teraz mamy to robić?Cenna uwaga. niemniej Katarzyno facet który żył w II wieku nie może być Pawłowy nijak .. jeśli uzupełniono relacje ewangeliczne przez niemal 300 lat a redakcja pisma trwał niemal do reformacji, katolicy dodawali nowe księgi.Jego świadectwo i polemika jest wątpliwej próby. Paweł zmarł długo przed rokiem setnym. A już w pierwszym wieku po Pawle i Janie wilki miały wejść. Antychryst pojawił się w godzinę a ich był już wielu. Nie ufam promowanym przez katolików świadectwom. Równie dobrze mogę użyć tego argumentu który często tutaj pada. A widziałaś oryginalny manuskrypt? Justyn nie mógł być więc Pawłowy a jeśli był to jako dziecko . A jeśli był dzieckiem to nie wykluczone że stał się podobnym do tych przed którym ostrzegał Paweł i Jan. Problem jak z Donacja Konstantyna jest tutaj widoczny. Przekręcanie listów Pawła to fakt już za jego czasów. Poza tym, znane źródła rodzenia z dziewicy to nie Mateusz ani Łukasz.Ale miło że się wciągnęłaś do dyskusji. Pominęłaś zagadnie nasienia(sparmatoi) Dawida … w jego listach i ród mesjasz. Nasienie a ród to dwie różne sprawy… To komplikuje sprawę obietnic Jahwe dla Judy oraz Dawidowego rodu… Bóg nie obiecywał że sam zaczynie płodzić dzieci , nigdzie dosłownie , to nie Dios czyli Zeus. Widziałaś coś takiego? Ja wiem że próbowano fantazjować zatwierdzać że matka też była z pokolenia Dawida wbrew faktom ale to nie jest wtedy nasienia. Nie ma też podstaw do tego tedy by wierzyć Bogu który łamie obietnica oraz robi sobie ,,bękarta” na boku. Może brzmi to niedelikatnie ale tak to wygalana z perspektywy Żydów i tych niewierzących oni nie mogli znać bajek o dziewicy bo dyskredytowali go w Talmudzie ojcem rzymianinem… pojmuj to proszę. Gdyby znali wtenczas bajkę o dziewicy napisali by że to kłamstwo Bóg nie jest cudzołożnikiem i tyle.Nie myśl że uczeni nie wiedzą, nie wspomniona o ,,starszej tradycji” że jednak Josif był normalnym ojcem bo zlepili to do formy tak odbiegając od originale że nic dziwnego że obecnie jest jeszcze trudniej i wieżyc im w cokolwiek. Jak wiesz ebionoci /hebrajczycy byli Judeo-chrześcijanami ale nie wierzyli w narodzie z dziewicy, skąd te rozbieżności?Katolicka propaganda też oskarża ich o odstępstwo … ale kogo oni nie oskarżali?

  33. Guzik prawda, chwiałeś raczej nie powiedzieć przez dwie przeredagowane wersje późnijże , kolego nie widzisz tego boś uprzedzony Mateuszem…W Łukaszu wersje są odmienne jak rodowody . Diametralnie … Łuk. 1:32 Ten będzie wielki i będzie nazwany Synem Najwyższego. I da mu Pan Bóg tron jego ojca Dawida.A więc anioł nazywa Dawida ojcem Jezusa , linia męska.. potem Józefa nazywa ojcem nadal Łukasz …A pytanie Marii jest twierdzeniem i pytaniem z nawianiem do wcześniejszej zapowiedzi że urodzi syna Dawida ktry bedzi nazway synem bożym … Jak to się stanie ?(że urodzi tego syna Dawida ) bo nie znam człowieka .. to zaczynało by że nie wie kim jest jej mąż Józef oraz z jakiego jest rodu. :DTylko że to bajka a wersja zwana ewangelią Pana to jest nieprzeredagowanym jeszcze Łukaszem tylko przed dodaniem tej baśni. Nie zwiera tej bajki.http://pl.wikipedia.org/wiki/Ewangelia_Marcjonato co masz to poóźnijsza przeredagowana wersja..Źródła bajki o narodzeni dziewicy to: Wymieniam.http://pl.wikipedia.org/wiki/Protoewangelia_Jakubahttp://pl.wikipedia.org/wiki/Ewangelia_Pseudo-MateuszaCzyli dosiano apokryfy i to ewidentnie… porównajcie to są źródła waszej wiary nie Paweł nie Izajasz nie listy Piotra czy Judy czy list do hebrajczyków czy Apokalipsa.Macie to wymieszane jak groch z kapustą ,, takie jet Królestwo niebios zasiany kąkol.Marek najmniej przerobiony , jest najmniej użyteczny dla bajek.A Jan was nokautuje Jan. 1:45 Filip spotkał Natanaela i rzekł do niego: Znaleźliśmy tego, o którym pisał w zakonie Mojżesz, a także prorocy: Jezusa, syna Józefa, z Nazaretu.

  34. Originally posted by dspryt:Pominęłaś zagadnie nasienia(sparmatoi) Dawida … w jego listach i ród mesjasz. Nasienie a ród to dwie różne sprawy…

    Czy w proroctwie Izajasza, na które się powołujemy, jest gdzieś mowa o nasieniu? Przepraszam, ale ja nie pamiętam, a w tej chwili brak mi czasu by ponownie przeczytać tą księgę…

    A nawet jeśli potrzebny był plemnik by powstał pełnowartościowy człowiek w łonie Marii, to cóż to dla Boga? Pamiętacie jak Bóg wyjął żebro z Adama i z niego stworzył Ewę? Może poczęcie Chrystusa było pierwszym tzw in-vitro? A może nie było potrzeby tego robić. Czy dla Boga jest coś niemożliwego?

    Jeśli chcesz się upierać, że wszystko ma być z mężczyzn, z ich nasienia, to przypomnij sobie inny ważny moment kiedy pierwsi ludzie zgrzeszyli. Pierwsza Księga Mojżeszowa 3:15 “I ustanowię nieprzyjaźń między tobą a kobietą, między twoim potomstwem a jej potomstwem; ono zdepcze ci głowę, a ty ukąsisz je w piętę.” Nie nasienie Adama zniszczy zło, ale potomstwo Ewy.

    Dlaczego Mesjasz u Jana o swoim narodzeniu z dziewicy nie mówi? Jan w moim odczuciu przykłada wagę do spraw duchowych. Dla niego ważne jest to, co Zbawiciel mówi o tej sferze naszego życia, jakie daje świadectwo na to że jest Synem Bożym, a nie to co cielesne.

    Jeszcze jedno zdanie co do oryginałów czegokolwiek. Nie mamy ani jednego. Nawet Septuaginta, która jest najstarsza, jest tylko kopią. Odrzućmy więc wszystko? Bo choć może np w archiwach Watykanu jakieś są, to my ani jednego nie widzieliśmy?

    A określenie “Pawłowy” użyłam z tego względu, że Justyn uznawał listy Pawła i być może znał jego uczniów. Justyn “poznał” Boga w Azji Mniejszej tam, gdzie miał swoją działalność misyjną właśnie przede wszystkim Paweł, a później również Jan. Dlaczego więc mamy zakładać, że stał się podobny do tych przed którymi ostrzegali Paweł i Jan?

  35. Czym innym są baśnie o wiecznym dziewictwie Marii a czym innym fakt potwierdzony przez dwie ewangelie odnośnie poczęcia Chrystusa i jej dziewictwa.

  36. WG mnie Maria rodząc Isusa była dziewicą. Później natomiast urodziła synów Józefa więc nie może być wieczną dziewicą.A co do Isusa Chrystusa. To jeśli nie jest on Bogiem Wszechmogącym to kim jest On wg was?

  37. Originally posted by katarzynabm:Czy w proroctwie Izajasza, na które się powołujemy, jest gdzieś mowa o nasieniu? Przepraszam, ale ja nie pamiętam, a w tej chwili brak mi czasu by ponownie przeczytać tą księgę…Nie … nie to miałem na myśli a raczej teksty Pawła …A fantazjować na temat kobiecego łona jego matki to dość specyficzny poczucie humoru, jak na tamtą epokę i kulturę. Nie wyobrażam sobie pytanie do szacownej matki i bogobojne Żydówki. Czy jest pani dziewicą ?:D To Monthy Pyton ….No tak to dla Zeusa zapłodnić komuś kobitę , pikuś co to jest ? Takie bajki lubili Grecy i poganie to się nazywa mity… bajeczki lubią kobiety.Nie wiem czy oni tak gardzą sperma swoich mężów i stworzeniem bożym i że lubią takie bajki ale to fakt.Po takim pytaniu dostałby ktoś z liścia w tamtych czaszach…od Żydówki albo przynajmniej został opluty.Ja rozumiem lata twej indoktrynacji… ale pomyśl co się dzieje dalej: Bóg się rodzi , matka Boga , wieczna dziewica pomimo jego braci i sióstr. To nie jest mesjasz to jest Antychryst człowiek bóstwo i inny Iesus , ubaśniowiona wersja. Nadpisany program wadliwie działający ,zawirusowany. Nie realna postać, nie prawdziwa prowadzącą do kultu człowieka i kobiety oraz ich obrazków wbrew zakonowi Boga. Ty tego nie widzisz? Poczytaj….http://my.opera.com/dspryt/blog/2013/01/08/rzym,,ale potomstwo Ewy. ” nacisk kładziesz na POTOMSTWO czy na ewy ?Przecież wszyscy ludzie są potomstwem Ewy …. a teraz patrz Jer. 31:2727. Oto idą dni – mówi JHWH – w których obsieję dom izraelski i dom judzki nasieniem ludzkim i nasieniem zwierzęcym.Czy to znaczy ze oni ie są potomstwem Adama i że Bóg ich zapładniał in vitro? 😀

  38. Originally posted by adam-adamm:WG mnie Maria rodząc Isusa była dziewicą. Później natomiast urodziła synów Józefa więc nie może być wieczną dziewicąBardzo słusznie. Originally posted by adam-adamm:A co do Isusa Chrystusa. To jeśli nie jest on Bogiem Wszechmogącym to kim jest On wg was?Dokładnie tym kim w Bibli. Synem Bożym,Zbawicielem,Chrystusem.

  39. Duchowy sprytnie przekręcasz moje słowa 🙂 Ja nie sugeruję, że Bóg zapłodnił Marię Swoim nasieniem. Ciało Zbawiciela jest z kobiety, czy było potrzebne nasienie, by powstał pełnowartościowy zarodek, to nie wiem, ale wiem, że dla Boga nie ma rzeczy niemożliwych. Nasienie mógł wziąć od mężczyzny, tak jak WZIĄŁ żebro od Adama, ale czy musiał? Paweł mocno poniżał znaczenie kobiety, ale o tym dobrze wiesz, prawda? Dlatego dla niego miało znaczenie, że ktoś jest z czyjegoś nasienia a nie łona.Po co pytasz dlaczego Jan nie pisał nic o dziewictwie Marii a potem wyśmiewasz to, czy ktoś pytał ją o dziewictwo? Poza tym Ty robisz tu Monthy Pytona, że Syn miał fantazjować na ten temat, przecież znał to proroctwo, powoływał się na Izajasza. A ja bym poszła jeszcze dalej, bo wierzę, że Syn był już przed stworzeniem świata, że zna je jeszcze z czasów proroka, a nie z ksiąg… Nie wierzę, że była wiecznie dziewicą, nie zarzucaj mi proszę głupoty…Nie uznaje kultu Marii Dziewicy tak jak to czyni KK. Nie znajdziesz u mnie w domu żadnych figur i obrazów, ani innych dewocjonaliów, bo uznaje wszystkie przykazania Boga, nie tak jak KK i wszystkie inne religie, które traktują Boga wybiórczo, przyjmują to co im pasuje a inne rzeczy albo dodają albo ujmują.Co do POTOMSTWA EWY, chodzi mi o całość. To pierwsze ważne proroctwo, które myślącemu człowiekowi daje wskazówkę, że kobiety też są ważne. Sam wykazujesz, że nasienie może być też złe, może być od człowieka, albo od innych istot. Proszę więc byś go tak nie wychwalał, bo to Bóg decyduje co jest w danym momencie ważniejsze, czy łono czy nasienie. I nie sugeruję, że potomstwo Ewy było zrodzone metodą in vitro, tu mamy wyraźnie powiedziane, że Adam obcował z nią, ale mogło być tak z Marią.

  40. Duchowy co dla Ciebie znaczy Izajasz 7:14 “…Oto panna pocznie i porodzi syna…”?Dla mnie staje się czyjąś żoną wtedy gdy obcuję z mężczyzną. Nie decyduje o tym żaden ksiądz czy inny duchowny tylko akt cielesny. Idąc tym tokiem myślenia Maria musiała być dziewicą, bo nie była jeszcze mężatką.

  41. ,,Ja nie sugeruję, że Bóg zapłodnił Marię Swoim nasieniem. Ciało Zbawiciela jest z kobiety, czy było potrzebne nasienie, by powstał pełnowartościowy zarodek”Wiesz że poszłaś dalej bajce niż za hymen? Wiesz jak to zrobił Bóg. :] To właśnie jest midrasz czyli gdybanie… jak w talmudzie.Wpisz w wiki ,,midrasz” i narodzenie z dziewicy.Tam nie pisze że są ważne czy nieważne. Bóg odwraca kolejność wypowiedzi , schodzi z Adama na kobietę z kobiety na nachasz. Odwrotnie niż oni ,oskarżali się….Gdzie tam pisze że to Ewa jest tą co zdepcze? Pisze o potomstwie była jedną kobietą na świecie . A czym jest potomstwo węża? Znałem takie opowiastki żydowskie i chrześcijan co twierdzili że Ewa spółkowała z wężem. :/Tak samo, gdzie tam pisze że kobieta jest nieważna?Jeśli, bóstwo zapłodniło by zamiast męża jego żonę nie byłby synem Dawida.A teraz spójrz na to…Masz dwa rodowody sprzeczne i domniemane mesjasza oba linia męska Abraham ,Juda, Dawid , męska do Józefa faceta.Po co wyprzedzać tak długi rodowód skoro technicznie Józef nie jest ojcem?To powiedz skoro Melchizedek król Salemu jest podobny do mesjasza czyli syna bożego … w czym jest podobny? Pamiętaj masz dwa sprzeczne dopisane rodowody Józefa…Bo: tak naprawdę nie znano rodowodu a być może nawet matki i ojca , mesjasza.Hebr. 7:1-31. Ten to Melchisedek, król Salemu, kapłan Boga Najwyższego, który wyszedł na spotkanie Abrahama, gdy wracał po rozgromieniu królów, pobłogosławił mu,2. Abraham zaś dał mu dziesięcinę ze wszystkiego. Imię jego znaczy najpierw król sprawiedliwości, następnie zaś król Salemu, to jest król pokoju.3. Bez ojca, bez matki, bez rodowodu, nie mający ani początku dni, ani końca życia, lecz podobny do Syna Bożego, pozostaje kapłanem na zawsze.O Melchizedeku , wiedziono tyle co o mesjaszu czyli że był Kapłanem Boga nie z lini Leviego , Królem Pokoju czyli Szalom,nie wiadomo kiedy się urodził ani jaki był jego koniec dni ….Wiadomo tylko że Hebr. 7:14Wiadomo bowiem, że pan nasz pochodził z plemienia Judy, o którym Mojżesz nic nie powiedział, co się tyczy kapłanów.Nie ma nic o matce ojcu i rodowodzie…Same sprzeczności…Gdyby było tak jak piszą wam teraz…Nie miałby za ojca kogoś z linii Dawida nie miałby tez z rody Judy…Tak?Dlaczego wiec mówi jam jest korzeń ród Dawidowy czyli podstawa rody Dawida?W Obawianiu?

  42. Originally posted by katarzynabm:Paweł mocno poniżał znaczenie kobiety,Przecież to nie prawda. 1 Kor. 11:9-12Albowiem mężczyzna nie jest stworzony ze względu na kobietę, ale kobieta ze względu na mężczyznę.Dlatego kobieta powinna mieć na głowie oznakę uległości ze względu na aniołów.Zresztą, w Panu kobieta jest równie ważna dla mężczyzny, jak mężczyzna dla kobiety.Albowiem jak kobieta jest z mężczyzny, tak też mężczyna przez kobietę, a wszystko jest z Boga.Czy nie chodzi Tobie raczej o zakaz pouczania w zborach? Gdzie kobiety i faceci siedzieli osobno ?

  43. Originally posted by katarzynabm:Duchowy co dla Ciebie znaczy Izajasz 7:14 “…Oto panna pocznie i porodzi syna…”?Dla mnie staje się czyjąś żoną wtedy gdy obcuję z mężczyzną. Nie decyduje o tym żaden ksiądz czy inny duchowny tylko akt cielesny. Idąc tym tokiem myślenia Maria musiała być dziewicą, bo nie była jeszcze mężatką.Cały rudział nie jest o dziewicy hebr almah i nie jest o mesjaszu to nie dziewica tak podaje XLL greckie.Ten dzieciak urodził się jako znak dla Achaza i nazywał się ,,Z NAMI BÓG” bo był znakiem że choć Asyryjczycy napadną na Królestwo Judy to ,,z nimi miał być Bóg” cały rudział nie jest o mesjaszu.A fałszowanej wersji przestawili na ,,BÓG Z Nami” SYGERUJĄC DZIECKO TO BÓG :D:D:DSpójrz o czym tam pisze…w originale nawet tej hołubionej przez Colombo XLL.Izaj. 7:15-16Mlekiem zsiadłym i miodem żywić się będzie do czasu, gdy nauczy się odrzucać złe, a wybierać dobre. BÓG ? UCZĄCY SIĘ BÓG :DGdyż zanim chłopiec nauczy się, odrzucać złe, a wybierać dobre, kraj, przed którego obu królami drżysz, będzie spustoszony.Potem koniec rodziału Izaj. 8:8I wedrze się do Judy, zaleje i wzbierze, będzie sięgać aż do szyi, a rozpostarte jego skrzydła pokryją na całą szerokość twój kraj, o Immanuelu!Pojmij to kłamstwo…. a almah nie jest też dziewicą. Tak jak gwiazdozbiór VIRGO czyi PANNA to nie DZIEWICA SEKSUALNIE, TYLKO MŁODA KOBITA.BABILON Z TYM JĘZYKIEM NIEPRAWDAŻ ?

  44. Originally posted by katarzynabm:Syn miał fantazjować na ten temat, przecież znał to proroctwo, powoływał się na Izajasza.Mesjasz nie powoływał się na to proroctwo o dziewicy. Nie on się powoływał na to proroctwo Izajasza.. Ja to nazywam sklejka pamięciową.On powołał się na: Izaj. 61:1 Duch Wszechmocnego, JHWH nade – mną, gdyż JHWH namaścił mnie, abym zwiastował ubogim dobrą nowinę; posłał mnie, abym opatrzył tych, których serca są skruszone, abym ogłosił jeńcom wyzwolenie, a ślepym przejrzenie,Porównaj Łuk. 4:18 Duch Pański nade mną, przeto namaścił mnie, abym zwiastował ubogim dobrą nowinę, posłał mnie, abym ogłosił jeńcom wyzwolenie, a ślepym przejrzenie, abym uciśnionych wypuścił na wolność,(BW)Poucinane niedokładne imię Boga (bez komentarza) A Jeszuah na to się nigdy nie powoływał na narodzenie z dziewicy. Oni mieli problem z tym że był mesjaszem a co dopiero jak by promował swoją matkę 😀 Oni mówią: błogosławione łono i piersi… a on nic wręcz przeciwnie.

  45. A żebyście nie mówili że zaciemniam sprawdźcie czego się boicie czego, np masoni kontrolowani przez bractwo jezusowe, nazywają Jezusa Lucyferem :DJam jest korzeń i ród Dawidowy , gwiazda zaranna.Gwiazda Poranna / (łac.) Stella matutina, lucifer / Wenus:D Buuuuuu oczywiście fani Septuaginty nie powiedzą że nie ma w originale Izajasza żadnego diabła czyli Lucyfera bo to tylko tłumaczenie hebr lśniący Hyll 😀 To też bajka…TradycyjnaI że cały rozdział nawet w Septuagincie nie dotoczy jakiego diabła i szatana ale Króla Babilonu, Nabokadnezar który miła przybyć z Północy z miejsca gdzie kiedyś był EDEN gdzie są Zigguraty, święte góry i kamienie i cheruby skrzydlate :DŚmiechu warte jak się ma w głowie bajki… i strach przed czymś nawet już istnieje 😀

  46. I Izajasz nie tylko prowokował o nim .. a co do aktu stworzenia wiem że jest krótki … i nie na nasze czasy. Ale generalnie mi się nie kłóci to z kwestia biologiczną czy gelologiczna . Oglądałem gdzieś dokument że w okolic Sodomy istnieją do dziś grudki niepodlonej siarki o czystości niem 96% przekraczając siarkę wulkaniczną. Ślady bram oraz miast… wiec nie do końca to bajki. Poza tym zawsze przypomina mi to grzechy nie tylko moje. I wypowiedź mesjasza . Mesjasz wierzył w te wydarzenia. Ogólnie w Mojżeszowe księgi. Łuk. 17:28-30Podobnie też było za dni Lota: Jedli, pili, kupowali, sprzedawali, szczepili, budowali;A w dniu kiedy Lot wyszedł z Sodomy, spadł z nieba ogień z siarką i wytracił wszystkich.Tak też będzie w dniu, kiedy Syn Człowieczy się objawi.http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Rasistowski-atak-na-Johna-Godsona-za-sprzeciw-wobec-zwiazkow-partnerskich,wid,15302812,wiadomosc.html?ticaid=1ffd1&_ticrsn=3TO JEST FACET. WIELKI SZACUNEK. A prorokował tak u nas że nawet się nie spodziewali obejrzeli i zbór był powalony.Pokłosiem tego jestem niestety też ja :DJa pojmuje czego NT jest przekombinowany Rzym miał w tym interes..Ale nie pojmuje sceptycyzmu co do katastrofizmu naszej planety ,śladów jest zbyt wiele tylko ewolucjoniści mantrują o miliardach lat 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *